Saturday 25 February 2012

Seni mewarna dan melukis dengan kanak-kanak



Lukisan merupakan terapi dan medium yang terbaik untuk kanak-kanak meluahkan perasaan dan menghasilkan sesuatu perkara atau benda yang dilihatnya. Kadang-kala hasil lukisan mereka lebih jujur dan istimewa apabila menggabungkan pemerhatian dan daya imaginasi sendiri.

Ini dapat dilihat ketika mengendalikan kelas seni. Biarpun diarah untuk melakar lukisan pemandangan taman (pokok, rumput, bunga) yang tertera di dinding, tetapi setiap kanak-kanak menghasilkan lukisan yang berbeza. Ini kerana ada yang menambah gambar burung, rama-rama, tasik dan sebagainya," katanya yang menyifatkan subjek seni penting supaya motor otak kanan kanak-kanak bergerak aktif, selain otak kiri yang berfungsi dalam hal berkaitan pengiraan.

1 comment:

  1. If you're trying hard to lose weight then you need to jump on this totally brand new custom keto plan.

    To produce this keto diet, certified nutritionists, fitness trainers, and cooks have united to develop keto meal plans that are powerful, convenient, price-efficient, and delightful.

    Since their grand opening in 2019, hundreds of people have already completely transformed their body and health with the benefits a good keto plan can provide.

    Speaking of benefits; in this link, you'll discover eight scientifically-tested ones provided by the keto plan.

    ReplyDelete