Friday 24 February 2012

Worksheet Sains untuk si cilik hebat.

sains awal sangat berguna untuk perkembangan kanak-kanak. Pengetahuan, kemahiran dan nilai yang diperoleh melalui pengalaman sains seharusnya dapat membantu kanak-kanak memahami dan mencorakkan alam sekeliling mereka.

ini adalah contoh-contoh worksheet yang boleh digunaakan untuk pembelajaran sains bagi kanak-kanak taska @ kindergarten dan prasekolah.


 1.  TUMBUH-TUMBUHAN.

 flash card atau kad bergambar yang seperti di atas sangat menggalakkan sains dan rasa ingin tahu tentang kitaran hidup tumbuh-tumbuhan. Kad-kad bergambar digunakan sebagai intro atau pengenalan untuk sains hayat, dan juga membantu dengan kemahiran mengira dan berurutan.

 
             Berapa banyak anak anda tahu tentang bahagian-bahagian bunga cantik di hadapan mereka? Lembaran kerja yang berwarna-warni ini mempunyai cabaran yang menyeronokkan: Ia meminta kanak-kanak untuk melengkapkan rajah di atas dengan mengisi bahagian-bahagian bunga dengan nama.

2. BENDA HIDUP> living things.
 Antara imej yang comel adalah serangga, dan  haiwan? kanak-kanak Prasekolah anda boleh menyusun gambar mengikut kategori? Seperti yang anda menguji pengetahuan alam haiwan, dia akan mengukuhkan keupayaannya untuk meletakkan idea ke dalam kategori, yang merupakan kemahiran yang diperlukan untuk konsep sains dan matematik.


3. KEMAHIRAN MENULIS DAN MELUKIS.

Lembaran kerja ini menawarkan menulis ayat tentang haiwan. Ia adalah cara yang hebat untuk kemahiran menulis kank-kanak. tambahan itu, terdapat cara-cara untuk melukis dan pastinya kanak-kanak akan teruja dengan lukisan dan mereka berimaginasi sendiri.





 pendedahan awal dalam sains penting bagi membolehkan kanak-kanak membina rasa tanggunjawab dan prihatin serta rasa hormat pada alam sekitar.

selamat MENCUBA! 

1 comment:

  1. The Silicon Dragon: a Silicon Dragon
    Silicon thunder titanium lights Dragon. A breakthrough does titanium have nickel in it in the production of graphite for the manufacture of graphite oxide oxide titanium lug nuts for a large scale titanium carabiners applications. everquest: titanium edition

    ReplyDelete