Seni Dan Kraf untuk Kanak-Kanak
Kanak-kanak dilahirkan dengan mempunyai sifat yang dinamik serta berkembang mengikut fitrah semula jadi proses tumbesaran mereka. Hasil kerja yang dihasilkan berfungsi sebagai alat komunikasi dan merupakan refleksi pemikiran kanak-kanak. Seni Visual untuk kanak-kanak merangkumi aktiviti menggambar,aktiviti membuat corak dan rekaan serta aktiviti bentuk binaan.
Tujuannya adalah :
• Meningkatkan kreativiti kanak-kanak
• Mengenal dan mengaplikasi bahan seni
• Mengekspresi kreatif
• Mengapresiasi seni di persekitaran dan keindahan alam
• Mencungkil bakat kanak-kanak
Berikut merupakan laman web seni dan kraf untuk kanak-kanak :
Maklumat Laman Web Seni Dan Kraf
Kelebihannya :
- Aktiviti membuat kraf yang terdapat di laman web ini terbahagi kepada beberapa jenis dan ciri mengikut minat kanak-kanak.
- Kanak-kanak boleh membuat pilihan dan mencuba semua jenis kraf.
- Bahan yang digunakan juga mudah didapati dan diperoleh oleh kanak-kanak.
- Aktiviti ini sesuai bagi kanak-kanak yang berumur 5 tahun dan keatas.
- Boleh juga digunakan sebagai panduan guru-guru untuk mrnjalankan aktiviti kraf di dalam bilik darjah.
Kelebihannya :
- Terdapat pelbagai jenis kraf secara online disediakan untuk kanak-kanak serta aktiviti sampingan yang lain.
- Melalui laman web ini kanak-kanak boleh mencuba aktiviti seperti membuat kad,topeng,anak patung,dekorasi,alat muzik dan banyak lagi.
- Aktiviti dilaman web ini sesuai bagi kanak-kanak yang berumur 5 tahun dan keatas.
- Aktivitinya juga dapat membantu mengembangkan aspek kognitif,kreativiti dan sensori motor(motor halus kanak-kanak).
Kelebihannya :
- Aktiviti membuat kraf yang terdapat di laman web ini terbahagi kepada beberapa jenis dan ciri mengikut minat kanak-kanak.
- Kanak-kanak boleh membuat pilihan dan mencuba semua jenis kraf.
- Aktiviti ini sesuai bagi kanak-kanak yang berumur 5 tahun dan keatas.
- Aktiviti yang terdapat di laman web ini lebih kepada hidupan yang terdapat di dalam zoo.
- Aktivitinya juga amat menyeronokkan dan menarik untuk kanak-kanak.
No comments:
Post a Comment